Smärta!

Japp smärta var ordet! Har varit på vandring med några från skolan ute i fjällnora. Så igår åkte vi buss ut till fjällnora och sedan gick vi 13 km ute i skogen en massa. Varmt och mygg! Fast värmen ska ja inte klaga på men myggen, fy tusan säger jag bara.. Sedan var de dags att slå upp våra tält, och de gick galant! ^^ Även att fixa middag på dom där tekniska gasolköken gick ju fin fint :P Och när alla var mätta och belåtna var det dags att tralla iväg till sjön. Där tog vi våra kanoter och paddlade iväg :) Gick lite trögt i början innan Lovisa fick in snittsen på hur man skulle styra men sedan gick det as bra. Så vi paddlade hela 9 km och de var super kul ^^ Lite ont i rumpan och armarna efter bara men men :P
På kvällen skulle vi grilla också. Massa mys ^^ Fast det vart ju tyvärr ett mygg party och hela himelen var svart av mygg! Mindre kul måste jag säga så jag drog mig in i tältet runt halv 11 för att slippa dom dumma myggorna :P
Och idag gick vi runt en sjö vilket var 5 km. Massa upp och nedförs backar! Sedan skulle vi slå ihop tälten och vandra yttligare 3 km till bussen. Och de va nog den jobbigaste biten att gå även om man nu slapp bära på de 3 liter vatten jag hade dagen innan :P För då var man så trött! Och pappa hämtade upp mig på station och när jag satt på hans jobb och väntade på mamma så slocknade jag! Så trött kan man nog säga att jag var.
På vägen hem så stannade vi på hundkenneln en stund också så det blev valp mys ^^ Älskar dom söta, underbara, gosiga valparna. Fast deras tänder är väl inte allt för underbara men alla kan ju inte vara perfekta! :P
Och nu har ja städat rummet eftersom släkten kommer imorgon då bror fyller 20 ^^
Men nu ska jag sova och jag hoppas jag kommer upp ur sängen imorgon! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback